top of page

איך לבנות ביטחון עצמי


אתה רוצה להיות בטוח ולהרגיש בטוח, אבל מה אם אתה מתחיל עם מעט בטחון או ללא בטחון כלל? איך אתה מגיע מנקודה א' לנקודה ב'? בטחון עצמי אמיתי הוא לא משהו שנרכש בין לילה. זה דורש מסירות להבין שאתה אדם טוב ששווה כבוד ואהבה.

כמה טיפים לבניית הבטחון העצמי שלך

1. זהה את ההצלחות שלך כל אחד טוב במשהו, לכן, גלה את הדברים שאתה מצטיין בהם. לאחר מכן, תתרכז בכישורים שלך. תן לעצמך רשות להתגאות בהם. תן לעצמך קרדיט על ההצלחות שלך. הנחיתות היא מצב נפשי, שבו אתה הכרזת על עצמך כקורבן. אל תיתן לעצמך להיות הקורבן. בטא את עצמך, בין אם זה דרך אומנות, מוזיקה, כתיבה וכו', מצא משהו שאתה נהנה ממנו. כל אחד נולד עם כישורים ויכולות. אתה יכול לפתח ולגרום להם להצטיין. אם קשה לך לזהות שניים או שלושה דברים, שיש לך בהם יכולות או פשוט אהבה, חשוב על דברים שאחרים עושים ושהיית שמח לעשות בעצמך וקח שיעורים או הצטרף למועדון חובבים בנושא. כשאתה עוקב אחר התשוקות שלך, לא רק שיהיה לזה אפקט מרפא, אלא אתה גם תרגיש מיוחד וגם תרגיש שהשגת משהו - אלו הם הדברים שעוזרים לך לבנות את הבטחון העצמי שלך. בנוסף, להוסיף מגוון תחומי עניין לחיים שלך, לא רק שיגרום לך להיות יותר בטוח, אלא יגביר את הסיכויים שתמצא חברים מתאימים.

2. התאושש מהטעויות שלך זכור שאף אחד לא מושלם. אפילו לאנשים הכי בטוחים בעצמם יש דברים שהם לא בטוחים בהם. בנקודה מסוימת בחיינו, אנו עלולים להרגיש שחסר לנו משהו. זאת המציאות. תלמד שהחיים מלאים במכשולים בדרך, שהם בדרך כלל הרגשות החוסר בטחון האלו, תלוי איפה אנחנו, עם מי אנחנו, באיזה מצב רוח אנחנו ואיך אנחנו מרגישים. במילים אחרות, ההרגשות חוסר בטחון האלו לא קבועות.

3. דבר על כך עם החברים והאנשים שאתה אוהב. שחרר את זה. בכל יום שאתה צריך להתמודד עם זה, פשוט שחרר את זה. אין פתרון מהיר לכך. תגיע לשורש הבעיה, תתרכז בזה ותבין שאתה צריך לפתור כל בעיה לפני שאתה ממשיך הלאה. בדוק אם זה רגש עבר ישן והאם זה עדיין רלוונטי לחיים שלך היום. זה לא אומר שאתה צריך להיפתר מכל דבר שגורם לך להרגיש רע (הרבה פעמים אתה פשוט לא יכול). אתה צריך לדעת לקבל את עצמך, את העבר שלך, את הנסיבות שלך באשר הן, בלי בהכרח לחשוב עליהם כ"רעות".

4. תהיה חיובי, אפילו אם אתה לא מרגיש כך. תמנע מרחמים עצמיים או רחמים ודאגות של אחרים. לעולם אל תתן לאחרים לגרום לך להרגיש נחות - הם יכולים לעשות את זה אך ורק אם תתן להם. אם תמשיך לתעב ולזלזל בעצמך, אחרים יאמינו בזה. במקום זאת, דבר בצורה חיובית על עצמך, על העתיד שלך ועל ההתקדמות שלך. אל תפחד להבליט את היכולות והאיכויות שלך לאחרים. בכך שתעשה זאת, אתה מתחזק את הרעיונות האלו במחשבה שלך ומעודד את הגדילה שלך לכיוון חיובי.

5. דבוק בערכים שלך זה עלול להיות קשה, אבל אם אין לך משהו שאתה מאמין בו, אין לך דבר. אם לא תעמוד על משהו, אתה תיפול לכל דבר. לא משנה מה קרה בחיים שלך, אתה יכול לטעון תמיד את העובדה שמהיום הזה ואילך, אתה תעקוב אחר העקרונות שלך כמיטב יכולתך.

6. עזור לאחרים כשאתה יודע שאתה נחמד לאנשים הסובבים אותך ואתה גורם להבדל חיובי בחייהם של אנשים אחרים (אפילו אם זה להיות נחמד יותר לאדם שמגיש לך קפה בבוקר), אתה תדע שאתה כוח חיובי בעולם - דבר שיגביר את הבטחון העצמי שלך.

7. צא מאזור הנוחות שלך

אל תפחד לדחוף את עצמך מעבר ליכולות הפיזיות והמנטליות שלך. לחץ שכזה יעזור לך לראות באיזו קלות דברים יכולים להיות מושגים ובדרך זאת, גם יעזור לך לרכוש יכולות. צא מאזור הנוחות שלך.

תגיות
No tags yet.
bottom of page